čtvrtek 29. října 2015

My First Brunch

Den vzniku Československa v moderním podání

Raní vstávání do zamračeného a mrholícího dne. Žádná radost. To mě vůbec nevadí. Dnes je totiž den české státnosti. A tak se to musí přeci pořádně oslavit. V minulosti se chodilo na náměstí, kde starostové měli blahořečící proslovy o tom jak vzniklo Československo a za bouřlivého potlesku a doznívajících tónů státní hymny odcházeli zpět domů. Ani nevím, zda je ještě možné tento úkaz někde vidět. Z této tradice se rychle opustilo a čeká nás už jen novoroční proslov prezidenta republiky
Ale zpět k dnešnímu nevzhlednému ránu. Ani na fotku z okna to není, abych se s vámi podělila. Nic však neutiší mou neskutečnou radost z tohoto dne. S moji milovanou Martinkou jsem si naplánovali doslova sváteční program. V nejlepší Liberecké kavárně Mikyna (pokud se mnou někdo nesouhlasí, doufám že mi ukáže lepší místo) se koná Zahradní Brunch (https://www.facebook.com/mikynapoint/?fref=ts ) Kavárna spolupracuje s projektem Zahrada Liberec (http://zahradaliberec.cz), kde si lidé z města mohou sami vypěstovat zeleninu či ovoce. Úžasný nápad jak vrátit městu jeho zelenou tvář. Jakmile na mě na FB vyskočil odkaz na Event, věděla jsem že tam prostě patřím. Ihned jsem rezervovala místa (co kdyby je nám někdo vyfouknul...). No a abychom jen nejedli tak jsem si řekli, že se podíváme i na tu radnici, když je ten svátek :D (aby to bylo se vším všudy) 





Ráno jsme začali velice lehkou snídaní. Bylo nám jasné, že takový Brunch nebude jednoduchá záležitost pro naše žaludky. Po raním rituálku s čajíčkem a shlednutím několika dílu Jidlo s. r. o. jsem na sebe navlékly oblíbené kousky z našich šatníku, huply do bot a vyrazili k Liberecké radnici. Dole na nás čekal kamarád (abychom nešli dvě líbezné slečny sami :D a něco se nám nestalo). Za necelých 20 minutek jsem již stály před radnicí a čekali na zbytek spolužáků. Pak jsem se jako správná banda školáčku vrhy do prostor radnice a vše řádně prozkoumali. V plánu bylo zajít i na radniční věž, ale já s Martinkou jsem se museli bohužel odpojit. Bohužel? Ne, vůbec toho nelitujeme :D čeká nás přeci pořádné jídlo :D A na to my se neskutečně moc těšíme!


Vcházíme do kavárničky. Není tu ani jedno volné místečko. Atmosféra - k nepopsání. Chviličku čekáme, až se uvolní náš rezervovaný stoleček (já věděla proč to dělám). A pak přichází ta nejtěžší část. Vybrat si. Kdybych byla Otesánek, tak budu vděčná. Snědla bych nejradši celé meny. Bohužel, zatím jsem nepřišla jak sníst vše po čem mé chuťové pohárky touží a neprasknout, tak nezbývá než vybrat pečlivě jedno jídlo. Volba padla na Portobello Burger. Nedávno jsem viděla recept od @Cukrfree, který mě velmi zaujal. A teď jsem dostala možnost ho i ochutnat (sice v jiném podání, ale to mu na originalitě neubralo). No a to by jsme nebyli my kdybychom neměli podobný výběr. Marťa zvolila Urban Garden Burger. V nabídce byli i domácí hranolky s domácí majonézou a legendární zelný salát Coleslaw. Ufff po několika minutách máme vybráno. 



Martinka vybírá

Můžeme se na chvilku uvelebit na židličkách a pozorovat kavárenský šum. Fascinujeme neskutečná rozmanitost návštěvníku. Jsou tu k vidění kamarádky z dětských let, postarší dáma se šviháckým dědečkem a také mladé rodiny s dětičkami ještě v plenkách. Všichni si pochutnávají na dobrotách jak sladkých tak slaných a popíjejí kafíčka, limonády a čajíčky. Prostě taková ta pohodička ve výtečné společnosti. 



Když máte s kým sdílet <3

Za chvilku už nám nesou náš slavností výběr. Můj první Brunch. Jsem natěšená jak malé děcko. Moje srdíčko plesá radostí. Tři fotečky pro vás (aby jste měli co závidět :P) A teď první sousto. 



Naprosto boží. Sice jsem čekala trochu jinou formu Burgeru. Ale nelituji jediného sousta. Neskutečné. Ani se mi nechce věřit, že existuje tak výtečné jídlo. Olizujeme se až za ušima. Máme zálusk na vylízání talířů do posledního drobečku. Ale naštěstí nám je vezmou dříve, než to uděláme. :D 



Připadáme si naprosto plné. Už se do nás nic vejít nemůže. 
Omyl!!! Musíme to přeci zakončit sladkou tečkou. A to ne ledajakou. Pokukovali jsem po špaldových lívanečcích - avšak vidina cheesecake byla silnější (a hlavně menší porce :D :D :D ) 



Ano, Ano....přejedli jsme se a to doslova. Jediné naše přání bylo natáhnout se na gaučík a odpočívat. (škoda jen že ho tam neměli, třeba do příště vylepší...:D ) 

Přemluvili jsem se a dokolébali na koleje. Procházka na vzduchu nám prospěla, nebyla však dostatečná. Teď jen zalehnout do postýlky pustit film a nechat žaludek v klidu odpočívat a trávit. 

A jaké jsou mé dojmy z My First Brunch....absolutly amazing. Je to jistě činnost, kterou nemohu provozovat pravidelně (to bych se již možná k tomu Otesánkovi dopracovala) ale stálo to za to. Další fajfka v mém WishListu. Nejbáječnější na celém dni byla osoba se kterou jsem ho strávila. To mu dodalo tu neskutečnou originalitu. Není nad to když u sebe máte človíčka, se kterým sdílet úplně vše <3 <3 <3 

S láskou 
A.



Žádné komentáře:

Okomentovat