pátek 12. února 2016

One year back

...memories are coming....

Představte si, že dostanete do rukou přesýpací hodiny Hermiony Granger. Kolikrát by jste s nimi otočili? Kam by jste se chtěli vrátit?

Jistě každý z nás má svůj oblíbený den, týden či několik měsíců, které by si rád prožil znovu. Ne proto, že by je chtěl změnit. Ale čistě jen proto, že to byli úžasně strávené chvilky.

Píše se rok 2015, únor....na Pražském letišti, by jste našli dvě ustrašené blondýnky, nastupující do letadla směr Porto.



  • Neví co je čeká. 
  • Netuší co vše objeví. 
  • Nikoho tam neznají

Ale obě ví, že je před nimi něco neskutečného. 



Prvně jsem chtěla psát článek o našich prvních dnech. Jak jsem se pomaličku prokousávali nástrahami v cizí zemi:

  • hledání bytu pro náročné ženy
  • zjišťování studijního programu
  • vyjednávání s učiteli o podmínkách studia
  • seznamování se Portugalci a ostatními národnostmi..
.... pak jsem si uvědomila, že článek má mít úplně jiný náboj .... 
... neměl by být o počátečních problémech ...
... ale o tom jak se v Portugalsku naučíte opravdu žít ...


V této zemi jste obklopeni stále smějícími se lidmi, kteří ten úžasný optimismus přenáší na vás. Nelze se tomu ubránit. Zvláště pokud se každé ráno probouzíte s vycházejícím slunkem a zpívajícími ptáčky. Naučila jsem se zde několik pro život důležitých věcí.

 Smějte se!
S úsměvem na rtech máte krásný den nejen vy...ale i lidé kolem vás :) Přitáhnete si k sobě pozitivně smýšlející lidi, kteří vás budou obohacovat a přinášet další úsměv a nadšení do života. 

Dělejte to co vás baví!
Ano, zní to jako obrovské klišé. A přitom je to tak jednoduché, aby vás život bavil a naplňoval. Právě tady jsem si uvědomila jak je důležité plnit si své sny a  poslouchat své srdce. Měla jsem zde čas jen a jen pro sebe a pomalu jsme objevovala, co mě opravdu baví a co mám ráda. 

Nic není nemožné!
I my jsme se občas nalezly v zoufalých situacích, kdy jsme netušili jak z toho všeho vybruslit se zdravým rozumem. Ale pořád jsme si říkali: To dobře dopadne.
Pokud si ze srdce přejete, vyplní se to!

Calma!
Toto slovo uslyšíte od Portugalců každou chvilku. Rozhodně nepatří mezi lidi, kteří by byli výbušní a rádi se pouštěli do sporů či se stresovali každodenním činnostmi. Jakmile zaznamenají nějaké rozrušení či náznak nervozity ihned spustí: Calma, Calma....
... a vy prostě víte, že to všechno dobře dopadne... 

Přátelství není závazek
Právě v této zemi jsem si uvědomila pravou hodnotu přátelství. Byla jsem několik kilometrů od svým přátel v Česku, v zemi kde jsem nikoho neznala. Nikdy bych neřekla, že právě tady mohu narazit na lidi, kteří jsou pro mě nyní opravdovými přáteli. Na které se mohu spolehnout a naprosto jim věřit. I když jsme od sebe vzdáleni...stále mezi námi je přátelské pouto, které již nikdo nepřetrhne.
Tento pobyt mi pomohl zjistit, kdo opravdu stojí o mé přátelství tady v Čechách. 
Koho opravdu zajímalo, jak jsem se vlastně měla a co vše jsme zažila. 

Photo by: Lukáš Labudek

Photo by: Lukáš Labudek




Přátelství není jen o tom vidět se každý den. 
Má nám přinést pocit porozumění s druhou osobou. 
Pocit, že jsme pro někoho důležití. 
Pocit, že se nemusíme před ním přetvářet a hrát jiné role. 
Pocit, že máme komu důvěřovat. 


Láska k cestování
Již jako malá jsem snila o tom jak budu cestovat a poznávat nová místa, nové lidi, nové kultury. Ale pořád se mi to nedařilo. Zůstávala jsem zakuklené ve své ulitě a bála se vystrčit čumáček z pohodlí domova. Pokaždé jsem si našla výmluvu, proč to vlastně nejde. 
Víte-li, že v této zemi budete 5 měsíců a je tu tolik lákadel a lidí, kteří  vás motivují k cestování.
Tak prostě nemůžete sedět doma!
To by jste opravdu nechtěli.
A právě tady se moje láska k cestování prohloubila ještě více. 
Naučila jsem se jak cestovat, že není potřeba přespávat na hotelech, mít all-inclusive (to je prostě nuda) a občas se zúčastnit fakultativního výletu.
Ne, tak opravdu nové lidi a kultury nepoznáte :) 



Děkuji za tento pobyt a z lidi, kteří byli se mnou      
S láskou A.

Žádné komentáře:

Okomentovat